Hur går det till med körkortsutbildning?

Nedan har vi samlat information gällande vanliga frågor kring våra kurser och vår trafikskola.

Hur du tar dig hit

Det är väldigt enkelt och smidigt att ta sig till våra trafikskolor i Säffle och Åmål genom tåg.

Det tar cirka:

1 h 20 min mellan Göteborg – Åmål
1 h 30 min mellan Göteborg – Säffle
3 h 20 min mellan Stockholm – Säffle
3 h 30 min mellan Stockholm – Åmål

Våra boenden

I samband med intesivutbildning erbjuder vi alltid gratis boende hos oss i Säffle och Åmål. Våra boenden är ljusa och fräscha just för att du ska ha en trevlig vistelse hos under kursens gång. Våra boenden är centralt belägna, antingen nära centrumet eller i anslutning till järnvägsstationen, nära till det mesta.

Beställ Blanketter

Nu kan man smidigt beställa de blanketter man behöver inför sin körkortsutbildning via nätet. Blanketterna skickas hem till aktuell folkbokföringsadress inom 4-5 dagar. För er som skall ansöka om körkortstillstånd och handledarskap, beställ följande blanketter (inför handledarkurs):

– ”Körkortstillstånd med hälsodeklaration”
– ”Ansökan handledarskap privat övningskörning”

För er som endast skall ansöka om körkortstillstånd, beställ följande blankett (Lämpet är giltigt i 5 år, passa på att kryssa i fler behörigheter):

– ”Körkortstillstånd med hälsodeklaration”

Andra länkar

Nedan finner ni andra nyttiga länkar att läsa gällande körkort.

Transportstyrelsen.se | Str.se | Ntf.se | Korkortsportalen.se